Köp- och leveransvillkor

Minimiorder

Minimiorder är 100 kr inklusive moms.

Priser
Defalutinställning på sidorna är att priserna visas inklusive moms.

Betalningsalternativ

- Klarna

Med Klarna kan du betala med kontokort, faktura, delbetalning eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Klarna finns på www.klarna.se

- PayPal

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 3 - 5 dagar. Inom Sverige. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar inom Sverige med DHL till Europa och övriga världen skickar vi i regel med Postnord.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning inom Sverige sker enligt vårt avtal med DHL försändelser utomlands prissätts enligt Postnords portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 800 kr bjuder vi på fraktkostnaden inom Sverige.

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda och rea varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order.